Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 7 januari 2015

Vad jag längtar

Tänk om det såg ut så här utanför mitt växthus när jag tittar ut genom fönstret.Men så klart gör det inte det för där ute är det vinter och det snöar för fullt och så blåser det .Så det blir bara att fortsätta längta.

Såg att i lådan där på bilden att det sticker upp små gröna spjut.Dom rosa Pärlhyasinterna har bråttom.
Men än så länge är det nog bästa att de kryper ner igen och sover ett par månader till.

Ha det fint.

6 kommentarer:

  1. Jag önskar också väldigt mycket att det såg ut så utanför mitt fönster också. Men idag är det alldeles vitt. Till helgen lär det dock bli varmare igen. Idag kom mina fröer. Inte konstigt att man längtar då. / Britt

    SvaraRadera
  2. Mycket att längta till. Även här har en hel del lökar kommit upp både på friland och i kruka. Jag har fått stoppa om dem med massor av granris.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. JAAAA jag längtar också )
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Här har det oxå kommit lite snö även fast det blev tö under dagen.
    Det är både hemskt och lite skönt att längta så mycket efter våren. Jag längtar nog i första hand mest efter ljuuuuset :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är i gott sällskap! Det är helt otroligt men så brukar det bli efter julen. Som tur är har vi nu eller snart fröer att pyssla med och då känns det nästan som vår...
    Vilka vackra trollsländor och fjärilar du har gjort! Helt otroligt vackra! Om man byter ut garnet mot något tunt ståltråd så kan du hänga ute några trollsländor plus sälja till mig ett dussin! (Det finns säkert fler som skulle köpa kan jag tänka!)
    Eller så ger du beskrivningen så att jag kan göra själv!

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Anja. Tyvärr så går det inte att byta ut tråden då mönstret jag har är för att sys i min broderimaskin och där går det bara att sy med en mycket tunn silkig tråd.Så dessa jag har går inte så bra ute.
    Ha det fint.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.