Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 3 januari 2015

Vårblommor.

Har gjort mig lite flygande vänner .Längtar efter att de som ska komma ute vore här.Men jag får nöja mig med dessa så länge.


Har varit ute idag för första gången sedan 17-18 december.Nu äntligen så börjar den envisa influensan att ge sig.
Och då köpte jag lite vårblommor för att pigga upp mig.
Årets första tulpaner.


Och så blev det den här med.

Mina hyacinter hade vissna och de åkte ut idag.Sparade dom två som blev mörkt rosa-röda.

Känns så bra att vårblommorna har kommit fram i affären.
Och idag lyser solen fast det blåser som attan, men som tur var slapp vi det värsta.
Nu går det mot ljusare tider

Ni ska ha det så bra.


6 kommentarer:

  1. Men oj vad man kan göra!11 Har du sytt dom på brodermaskin? Nästan så jag önskar att jag hade en. Egentligen har jag det, fast jag har ingen brodertillsats. Min är en Huskvarna Orchid (tror jag den heter).
    Skönt att du äntligen kommit på benen igen. Det var envist. / Britt

    SvaraRadera
  2. Så fina fjärilar!! Hur har du gjort dom?
    Vårblommor börjar flytta in här också:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Dom har jag gjort på min broderimaskin.Broderar på tunt tyg och så klipper jag ut dom.
    Ska använda dom när jag dekorerar burkar askar och flaskor.
    Gunsan

    SvaraRadera
  4. Verkar spännande med broderimaskin. Kan tänka mig att den har oanade möjligheter. Kul!
    God bättring
    Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka tjusiga fjärilar! såna skulle man haft när jag gjorde min fjärilstavla. Men det fick bli pappersfjärilar som jag målade - inte alls lika snyggt!!
    GOTT NYTT ÅR
    och KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Härligt att tulpanerna har kommit så man kan frossa i vårblommor ett tag. Nu vill man verkligen satsa på något nytt på bordet. Dina broderier är jättesöta. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.