Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 4 februari 2015

Det här ska jag börja med när det blir vår.

Nämligen att göra en rak och fin kantgrävning av den här långa rabatten.Tog bort kanten av plast som jag satt för två år sedan den var inte så rolig att se på.
Tror inte att jag ska ha någon annan kant utan det får vara som det är.


Den här rabatten är en favorit då den innehåller en massa Julrosor i den ena änden.
Flyttade om en del växter förra året som det ska bli intressant att se om de gillade att flyttas

Idag har vi fått ganska mycket snö.Ett tag i morse snöade det så det var vitt i luften.
Så då känns det att det dröjer allt ett tag till innan man kan gå ut och börja gräva.

3 kommentarer:

  1. För mig ser den rabatten perfekt ut. Vi har också gott om snö, så rabatter är inget man tänker på längre. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ser redan fint ut på dina bilder. Vi har fått massor av snö så det är bara att vänta lite till. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Spännande ska bli kul att se sen!
    Trevlig vecka!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.