Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 26 februari 2015

Favorit syssla i trädgården.

Ja jag vet då vad som kommer bli min favoritsyssla i trädgården i år.
Nämligen gå runt i trädgården och kolla om det jag planterade förra året har överlevt och om det blir några blommor på dom .
Hoppas dom vita och rosa Pärlhyacinterna har förökat sig lite .
Här är lite av det som sattes förra året.
Japansk Gyllenlönn.
Japansk lönn Shaina.
ClematisPrincess Diana.
Anisört Summerglow.
Krusastilbe Lillput.
Japansk luktpion Jan van Leeuwent.
Luktpion Primavere.
Luktpion Red Charm
Plus lite mer.












Hoppas den här klarat vintern



Dom tre Pionerna som jag satte förra året.Hoppas det blir någon blomma.


En av lönnarna jag satte.

Här den andra lönnen.
Båda har har stått i växthuset i vinter,


Det får gärna bli fler blommor på buskpionen i år.



Denna har jag haft i kruka och den har stått i växthuset till för någon vecka sedan då den fick komma ner i källaren.Tycker mig se att det är liv i den.

Detta är vad jag kommer att pyssla med som mest i år.Älskar att ha nya växter som jag kan gå och kolla in läget på.Har mer nysatt men det får räcka med det här.
Vill du se fler favorit sysslor så gör ett besök
HÄR
Det var allt från mig denna fredag.

15 kommentarer:

  1. Vilken spännande favoritsyssla det är att vänta på att få se alla nyplanteringar från året innan. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Oj! Du har mycket att se framwmot! Håller tummarna så att allt har klarat sig fint - vilket de bör ha gjort nu när vintern har varit så mild .

    Ha en riktigt go' helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Jo det är en rolig syssla. Nästan en nödvändighet att kolla litet varje dag. / Britt

    SvaraRadera
  4. vad mycket du har att njuta av i din trädgård ivår. snart är den här
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vilken toppensyssla......även en av mina favoriter......att få se hur allt tar sig.......=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Mye fint du har å vente på :) Jeg er alltid spent på om noen ny peon vil vise blomst(er) i år. Og spesielt om fruesko-orkideen overlever!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig att det är en riktigt härlig sysselsättning att få gå och titta på allt som planterades i fjol i trädgården. Se hur de trivs och om det har överlevt vintern.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Hoppas att dina nya växter har överlevt:) Jag håller också tummarna för några av mina nytillskott. Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  9. Och de nyplanterade du visar är verkligen så det räcker och blir över... Lyckliga du som har så många nya fina att spana in :)
    Vad är heter den blå (malvan?)?

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Du har mycket att se fram emot, så spännande! Tror nog du klarat dem. Dina fringrar verkar mer än illgröna.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Väldigt mycket spännande! Hoppas allt har klarat sig och att de blommar fint i din trädgård till sommaren☺
    Ha det gott
    Milla

    SvaraRadera
  12. Veronica.

    Den blå Malvan heter
    Malva Sylvestris Dema Marina.
    Den blommade till frosten tog den Och växte sig ungefär meterhög.
    Otroligt rikblommande.

    Kram.

    SvaraRadera
  13. Så mycket fint du har planterat, det är alltid lika roligt att se om det man planterat klarat vintern. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Visst är det en härlig längtan att få se resultat på de man har planterat och gå och hoppas!

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  15. Visst är det en spännande och ibland lite ängslig väntan. Väntar också på blomning hos en P 'Red Charm' blir nog till och med grinig om den inte blommar i år heller :)

    Ha en härlig vecka! Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.