Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 12 februari 2015

Kärlek

Kärlek det kan ju vara massor med olika som man kan känna.Men mina största kärlekar dom ser ni runt mig.Make son och dotter.Och våra barnbarn och snart har vi två barnbarnsbarn.Det är kärlek det.

En annan sorts kärlek är den jag har till växthus och trädgård.Så här en solig höstdag då jag har börjat plocka in det som ska övervintra här och kanske senare ner i källaren.

Eller på våren när jag plockat upp överlevarna från källaren och växthuset är nystädat och fint.

Och kärleken till alla växter att se dem sätta knopp och blomma.Det kan göra mig varm om hjärtat ska ni veta.Det är då grannarna ser mig dubbelvikt gå runt och spana efter om det slagit ut någon ny blomma.Och kameran går nästan varm av allt som ska fotograferas


Och det där att pynta det fyller mig en skön värme och kärlek till lite olika saker som jag hittar i mina skåp och lådor för den som spar han har.

Att se på trädgården från olika håll är så trevligt



Och vårt kärleksfullt byggda uterum  där bor vi nästan på sommaren.Det bästa som finns är när det blir så varmt så vi kan börja sitta där ute och äta vår middag sedan ta vårt fika.
Och mer om kärlek kan ni läsa om
Här.

Önskar er en skön kärleksfull helg.

25 kommentarer:

  1. Ja, det finns många olika sorters kärlek och all kärlek är lika fin och lika mycket värd, fast kanske på olika sätt. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Härlig tolkning.....=)
    Ha en skön Alla <3 dag helg....!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Fin tolkning och man ser verkligen att det ligger mycket kärlek bakom dina bilder! Trevlig helg. /Lotta

    SvaraRadera
  4. Du visar upp så mycket kärlek så jag blir alldeles varm i hjärtat. Tack!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Kärlek kan vara mycket olika och du får med en hel del. Längtar efter sommar när jag ser dina bilder. Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  6. Koselig tolkning av kjærlighetstemaet :)

    SvaraRadera
  7. Bra uttryckt om olika sorters kärlek. / Britt

    SvaraRadera
  8. Ja det finns verkligen olika former av kärlek och vad vore livet utan den! Du har fångat det så fint! Hoppas du får njuta ordentligt av din fina altan i sommar.
    Ha en hjärtlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder. Det är en härlig trädgård du har, och jag förstår att du njuter i både växthus och uterum.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Det är faktiskt rätt svårt att skriva om kärlek, men du har lyckats bra!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  11. Det syns att kärleken är besvarad, både när det gäller familj, uterum och trädgård!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Så fin tolkning av kjærlighet. Nydelige bilder av en herlig hage med drivhus.

    SvaraRadera
  13. Ja kärlek kan se och vara på en massa olika sätt och det bästa är att inget av dem kan vara fel:)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  14. Vilka kärleksfulla bilder du visar.
    Drivhuset är ju så ombonat och fint.


    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  15. Underbar tolkning av kärlek.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  16. Jag fattar precis det där med kärleken till att se hur det förändras i trädgården.Och oxå den där bubblande kärlekskänslan man får på våren när växthuset är urstädat och fikat för första gången intagits där!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Härlig tolkning! Det är ju allt detta som vi älskar - våra närmaste, vår trädgård, vår natur. Och alla glädje/allt jobb i trädgården ...

    SvaraRadera
  18. Härlig tolkning. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Ja, kärleken är fantastisk i alla de olika skepnaderna:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Du har verkligen tagit upp det som räknas - först och främst familj. Det är ju det som av allra viktigast. Och sköna bilder från din trädgård som inspiration - det tackar jag för!

    SvaraRadera
  21. Du har sannerligen mycket att känna kärlek över! Visst tillhör du de privilegierades skara! Men, du värd allt det för du har varit delaktig i allt!
    /Anja

    SvaraRadera
  22. Hej Gunborg!
    Vilket fint kärleksfullt inlägg och vilka fina bilder!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  23. Det finns många olika slags kärlekar att vara rädd om ♥ KRAM från mig!

    SvaraRadera
  24. Blir varm om hjertet av denne posten :)

    SvaraRadera
  25. Ser jättemysigt ut, gillar dina bilder på träden.
    Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.