Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 9 februari 2015

På blomsterlandet idag.

Tog en tur till blomsterlandet idag hade fått en bonus på en bra slant och den var jag bara tvungen att lösa in.Kom hem med fyra söta vivor .Valde lite mustiga färger idag Brukar alltid ta pastell annars . 



Så blev det två blå med krusiga blommor med hem också.

Handlade småplantor med Pelargoner och lite annat dom får ni se i nästa inlägg.
Den här var så läcker så den kunde jag inte motstå.
Har tillbringat en bra stund i källaren och planterat dom små plantorna i lite större krukor.
Passade på att köpa jord så jag kan börja plantera om det som står där nere.
Solen har lyst större delen av dagen och tempen har passerat +7.Lite vår i luften idag.

3 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar du fick med dig hem. Jag får allt lov och ta mig en tur dit.Har själv en kupong o lösa in så då blit det ju lite billigare ;)

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt vårligt med de små vivorna. Jag gick just förbi några som jag har på köksbänken, och när jag kom nära kände jag att de doftar lite som viol. Dubbel glädje alltså./ Titti

    SvaraRadera
  3. Söta. Om man inte sett bladen skulle man kunnat gissa på saimtpulior.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.