Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 11 februari 2015

Skyddat vintergröna växter

Köpte skuggväv i höstas och hade tänkt sätta upp den redan då.Men det blev ju inte av då jag är duktig på att skuta upp saker till en annan dag.och det blev så idag.Den här rosen är jag lite rädd om så även den fick skuggväv.

Fick hem en paket med pyssel-saker igår och då var denna ljus-slinga med som jag glömt att jag beställde.Den blev så fin här runt spegeln.

Här är resten av det som jag köpte på Blomsterlandet.Tre stycken Fuchsia

Två stycken Svarta Petunia Och en men gul/vit kant.Kommer nog att blomma för fullt när det blir dags att sätta ut dom.


Och en som blommar redan är en av tre Lewisa som jag köpte förra året.En av de tre har dött under vintern.

Mitt röda Nerium har fått större kruka och har satt knoppar i alla topparna.

Några av dom blå Bergvallmona har även dom fått större krukor.Nu dricker dom vatten som bara den.Har missat ett par gånger och dom har slokat väldeliga när jag kommit ner i källaren.
Måste säga att det var skönt att vara ute och fixa och dona lite i trädgården idag.Solen skiner så härligt och fåglarna sjunger överallt i buskarna.

Glömde dom tre pelargonerna som jag hade med hem .Två röda och ett med rosa blommor.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara fina kraftiga plantor, som säkert kommer att blomma fint i sommar.
    Jag är också litet dålig på att skydda mot solen. / Britt

    SvaraRadera
  2. Mycket roligt du har i krukorna. Svarta petunior tycker jag är trevliga. På tal om att skjuta upp blev jag påmind om att ta tag i omplanteringen av krukväxterna nu. Det tar alltid emot. Får bli ett helgprojekt.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.