Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 7 februari 2015

Suck.

Nu är dom här igen.Kommer varje dag nu sedan snön kom.Här står två i grannens kompost och letar fram äpplen som de har lagt där.

Sedan hoppade dom in till oss och tog vägen ut på gatan.Här står de utanför den andra grannens grind.

Så strålade alla tre samman där
I går var dom fyra stycken som var i vår trädgård.

Här sätter dom fart upp mot skogen igen.Spelar ingen roll att vi skrämmer bort dom varje gång .Dom kommer tillbaka nästa dag igen.När dom är så många hinner dom förstöra massor om man inte jagar bort dom.

6 kommentarer:

  1. Förstår din frustration! Jag växlar mellan blodmjöl, fårull och ngt man sprayar på träd och buskar som jag köpt på Blomsterlandet som innehåller hjorthornsolja. Vad har du testat?

    SvaraRadera
  2. En blandning av blodmjöl amoniak och vatten som man doppar oasiskuddar i och sätter på pinnar.Har fungerat ganska bra.Luktar apa.

    SvaraRadera
  3. Ser dom in längtande in i trädgården...
    Här blir de påkörda efter hand som vintern går.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Det finns väl inget så kan få mig med förbannad och galen som när rådjuren kommit in på våren och tuggat i sig alla tulpanerna!
    Så här års hänger de aldrig hos mig!

    När det gäller vårlängtan så har jag aldrig, aldrig trots att jag försökt ett antal gånger, fått kejsarkronor att gå i blom hos mig...Vad gör jag för fel???

    Kram och ha det gött!

    SvaraRadera
  5. Förstår ditt suck! Så trist att behöva tycka illa om dessa vitrumpor. Så synd att inte kunna snacka förstånd med dem. Nä. Det enda "språket" som går hem hos dem är ett högt staket.Så har jag skyddat min trädgård i 16 år. Herr och fru Hälge har inte heller haft lust att försöka kliva över.Det är en bra lösning om man älskar både sin trädgård och de vilda djuren.Man slipper att hata ,-))!

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Klipp ut vita hjärtan och sätt ut i trädgården. Det ser ut som rådjurens bakdel och ska visst få dem att vilja springa iväg. Värt att testa du som gillar lite pyssel också. Kram kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.