Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 30 mars 2015

Köpt på Mässan.

Så har man då besökt Mässan på söndagen.Fanns inte många växter att inhandla,vi skulle ju köpa pelargoner men dom som var kvar såg för ynkliga ut.Vi såg en sort vi ville ha men plantan var för dyr 175 kr för en liten stackare med två små blad.
Så det blev dom här lökarna som blir en sorts Orkide.


Den här rostiga mobilen fick komma med hem.Så fin.


Sen köpte jag 3 stycken kant eller blomställ.Går väl att ha dom till båda om man vill.
En påse med 5 liljelökar hittade även dom ner i min kasse.
2 stycken metall -rutor som ska hängas i en spalje av armerings järn senare i vår.
Mer blev det inte handlat.
Kommer kanske att göra lite uppehåll då och då i bloggskrivande då jag just nu mår lite dåligt .Har gått med en handled som värker som tandvärk dag och natt.Och i morse hade handryggen vid lill och ringfingret svalnat.Läkaren trodde att det var utslitna leder men jag undrar jag.Ska in och röntga på Onsdag och så dröjer det ju innan jag får svar.Men har jag nu gått med denna värk i en månad så ska jag väl klara ett par veckor till.

Kanske gör jag ett fredagsinlägg på bloggen får se hur jag känner mig.
Ha det fint.

7 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjorde! Hoppas du får ordning på handleden, det är så trist att gå och ha ont jämt./ Titti

    SvaraRadera
  2. Ja, inte är det lätt att göra några fynd på trädgårdsmässor inte! Men mobilen är jättesnygg och säkert värda sina slantar!

    Ha det gott och lycka till med händerna!

    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Faktiskt riktigt fina saker du köpte. Jag kollade också på lite rostiga prylar men det skulle blivit för jobbigt att transportera.

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Alla som jag läst som har varit på mässan beklagar sig över att det blir färre och färre trädgårdsrelaterade saker och fler och fler tingeltangel som godis och dylikt! Jag bodde ju tidigare mitt emot mässan och var där ALLA dagarna mässan pågick, för man han inte med allt bara på en eller två dagar. Nu verkar det som om man skulle kunna springa igenom allt på ett par timmar!?
    Men...det var fina saker du hittat, så än finns det tydligen bra grejor, även om man inte får tag på allt man vill ha.
    Hoppas du kryar på dig!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Litet roligt att få med sig något hem. Förra året upplevde jag också att det inte fanns så mycket plantor.
    Trist att du inte mår bra. Hoppas du blir bättre. / Britt

    SvaraRadera
  6. Du hittade ju en hel del. Gillar blomstöden. Hoppas handleden bättrar sig och att du får en skön påskhelg.
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Litt ble det visst, likevel!
    Håper hånden blir bra!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.