Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 20 mars 2015

Min största trädgårdsdröm.

Jag tycker att jag lever den just nu.Har det som jag önskat i min trädgård.Lagom med rabatter så jag orkar med dom.Och mitt växthus som jag bara älskar.Har just inte mer att önska.Skulle vara att mördarsniglarna bara försvann.
Och kanske en pergolia någon stans men det är inte så noga är ganska nöjd med hur det är .


Underbart att kunna odla en Klockranka om man vill.Den blev ju helt underbart vacker.

Och växthuset som har gett mig så mycket glädje. I år ska jag nog bra ha lite Pelargoner där inne.Och något skönt att sitta i.

Så trevligt med en massa krukor lite överallt i trädgården.Det gillar jag.

Och vårt uterum som på något sett tillhör trädgården .Kopplar ute med inne.

Så här ska det bli i sommar fast med Pelargoner istället för Tomater.
Kommer bli så bra.
Andra trädgårdsdrömmar hittar ni
HÄR
Tyvärr så får vi ju ett bakslag nu i vädret men vi har passat på och njutit dessa soliga dagar som vi haft.
Och det kommer fler dagar med sol.
Ha en skön helg.

21 kommentarer:

  1. Det är en härlig känsla när det börjar bli som man önskat i trädgården !
    Kul med krukorna som rabattkant :)
    Min trädgård är inte riktigt där ännu, men snart !

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Det är inte svårt att förstå att du är nöjd! Du har skapat ett paradis!

    /Anja

    SvaraRadera
  3. Vad skönt det är med människor som är nöjda! Jag förstår dig fullständigt! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  4. Din trädgård är fin, så jag förstår att du är nöjd. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Där verkar vara så härligt i din trädgård, så fortsätt njut bara!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så underbart att du skriver att du lever din dröm för det tycker jag nog att jag också gör! Glad vår! /Lotta

    SvaraRadera
  7. Det är en skön känsla att vara nöjd med det man skapat men sen känns det som om man ändå vill vidare, i alla fall känner jag så. Därför ändrar jag ofta i trädgården, inte stora ändringar men små förbättringar här och där. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  8. Du har det så fint! Både härligt uterum och växthus är lyxigt, förstår att du njuter av det.
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Utan drömmar stannar allt....känns som om det är en otroligt viktig ingrediens till ett njutbart liv.
    Dina drömmar är verkligen underbara...=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så dekorativt med de terracotta färgade krukorna som flexibel rabattkant!
    Härligt att leva i sin dröm!
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  11. Härligt att leva sin dröm! Gillade rabattkanten av krukor. Ser himla härligt ut:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  12. Du har så rätt - man lever ju mitt inne i sin trädgårdsdröm! Och den där klockrankan var fantastisk tjusig!!
    Men...inget är så bra att det inte kan bli bättre, i år fortsätter jag nerläggningen av odling av små perenner i min långrabatt. där ska bara bli små träd, buskar och STORA perenner - så att det ska bli lättare att rensa. Dessutom ska jag INTE ha 65 STORA krukor med sommarblommor utställda överallt. Jag ska minska ner på antalet (alltså det är vad jag vill göra just nu) eftersom jag börjar bli lite bekväm och inte orkar med att vattna i flera timmar varje dag. Jag vill själv bli vattnad istället, alltså ligga i poolen.....
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  13. Så härligt att vara nöjd och leva sin dröm! Vad mer kan man begära.
    Allt gott i helgen!
    Milla

    SvaraRadera
  14. Så härligt det ser ut i ditt växthus, ett riktigt mys-ställe! Fiffigt med krukor som rabattkant.
    Trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  15. Vilka känsla det måste vara att leva sin trädgårdsdröm och visst ser den ut som en underbar dröm din trädgård, en riktigt blommande dröm.
    Fin söndag
    Anette

    SvaraRadera
  16. Jag ser att många tycker att de redan lever i sin trädgårdsdröm. Det låter väldigt bra.
    Vilken fin krukkant. / Britt

    SvaraRadera
  17. Håller med om att man ska ha så stor trädgård som man orkar med för då blir det en glädje och inte en belastning.Visst är det härligt med växthus där man även kan slå sig ner en stund och bara njuta./Margareta

    SvaraRadera
  18. Forstår deg godt når du føler du lever midt i hagedrømmen. Så koselig du har det rundt deg og med drivhus. Herlig!

    SvaraRadera
  19. Vilken fin dröm och vad härligt att leva den! :) Pelargoner och en skön sittplats i ett växthus, kan inte bli mycket bättre.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kristina

    SvaraRadera
  20. Härligt att du är nöjd med din trädgård och inte behöver stressa över ogjorda projekt. Själv har jag massor av ogjorda projekt överallt men jag njuter av min trädgård lika fullt. Du verkar ha en underbar trädgård och du har ett fint växthus vad mer kan man begära.

    SvaraRadera
  21. Mitt inlägg på temat hade samma budskap, att vara nöjd och endast önska att få fortsätta att vara det.
    Rabattkanten med krukor var fiffig. Jag "samlar" på kanter, så det var kul att se.
    Jag gillar också krukor lite varstans, men tycker att de blir lite väl krävande på högsommaren, när det är torrt. Det är en konst att plantera och placera krukor så att de blir någorlunda självgående.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.