Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 2 mars 2015

Mina överlevare

Plockade in alla mina Aurikler för några dagar sedan.Dom har stått ute på en hylla med bubbelplast och väv över.Flera krukor hade tyvärr rotlöss så dom slängde jag orkade inte börja med att försöka få bort dom och riskera att dom sprider sig till alla krukor.
Blev en hel del kvar ändå.Nu får dom stå i källaren tills det är dags att sätta ut dom.


 Köpte hem flera olika vivor för att liva upp i fönstren men i år trivdes dom inte alls .Så innan dom dog allihop så satte jag ner dom i källaren där är det lagom varmt och så har jag ju växtlampor.
Nu tror jag att dom kan överleva till utplantering.

Och titta här det kommer treknubbiga fina stänglar på väg upp.och det är en blomma som jag köpte förra året då blomsterlandet sålde ut dom till extrapris då dom ju hade ståt utslagna ett tag.
Garden Orchid Cypripedium
Rosa och vit

Också från förra våren.Står i samma kruka som då.

Det börjar se så trevligt ut nu där nere .Alla växter börjar att röra på sig.
Man blir så glad av att gå ner dit bara för att stå en stund och titta på det som finns där.

4 kommentarer:

  1. Det syns att det är på gång. Finns det rotlöss också? Usch vad det låter otäckt. / Britt

    SvaraRadera
  2. Kan nog tänka mig att det är som en riktig skattkammare under dina lampor i källaren!
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint!
    Ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
  4. Auriklarna ser riktigt fina ut men rotlöss är ett otyg. Jag tror inte att man kan få bort det med annat än att slänga allt tyvärr. Ha det bra. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.