Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 27 mars 2015

Överraskning

En mycket trevlig överraskning vore om Kejsarkronorna ville blomma i år.
Det här är den med gula blommor.

Första året blommade dom så fint  men inte förra året.Den på bilden ovanför har inte blommat alls.

Det här är den röda på bilden under.Nästan säker på att det är knoppar i den .

Jag tycker den är så maffig 
Den gula kommer med ännu fler stänglar i år.Hoppas hoppas det blir blommor i den.
Den med silvergrå blad är den som inte blommat så den vore den allra trevligaste överraskningen om den ville visa några blommor i år.
Läste någon stans att dom vill ha mycket gödning så dom fick lite extra.

Fler överraskningar kan du se
HÄR

Med detta önskar jag er en fin helg.
På söndag blir det besök på Mässan.

12 kommentarer:

  1. Kul med fina överraskningar. Kejsarkronor lär vara bra då man har mullvad och sork.
    Hoppas den
    silvergrå överraska dig också./ Britt

    SvaraRadera
  2. Lökar kan man alltid bli överraskad av och kejsarkronorna är så maffiga. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  3. Kejsarkronorna överraskar mig varje år när de skjuter iväg flera centimeter per dag. De silverfärgade bladen ser ju väldigt spännande ut. Hoppas det blir blommor. Du visar väl då...
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  4. Har inte kommit så långt att jag börjat fundera på vad det blir för TREVLIGA överraskningar. Dom kommer nog inte att blomma förrän betydligt senare. Jag satte nämligen - mot bättre vetande - en massa tulpaner förra hösten. Hade tänkt hoppa över det, för en del går ut, en del lökar äts upp av sork och knoppar äts upp av rådjur. Men så kom jag på att jag kunde sätta några i pallkragar, men vad jag tog hem kommer jag inte ihåg! Ibland är det bra att bli lite äldre och glömsk... Jag har dessutom lovat mig själv att jag absolut inte ska kolla i mina register vad det var. På så sätt blir det verkligen riktiga överraskningar! *fniss*
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackra! Tyvärr bor jag i fel växtzon (5-6) för att de ska må bra här. Men underbart att få njuta av dina foton.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att alla dina Kejsarkronor överraskar dig i år med blommor. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. De är så fina men något skumt att de ska vara så svårflörtade. Hoppas vi får några blommor i vår!

    SvaraRadera
  8. Riktigt iögonfallande lilja.
    Att den är så svårflörtad visste jag inte.
    Spännande att se om den blommar iår.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  9. Ja, det ville være en overraskelse som ikke jeg har opplevd (selv om de har fått tonnevis av gjødsel)!

    SvaraRadera
  10. Mina är skitfina! Kommer tidigt på våren med friska gröna. Men även fast jag satt mängder med nya lökar så blommar de inte. Jag har faktiskt aldrig sett en på riktigt! Så nu har jag gett upp!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så häftig den är!
    Var mässantill belåtenhet?
    Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  12. For en spesiell og flott plante. Det ville så absolutt vært en overraskelse for meg om jeg hadde fått til noe slikt. Hilsen fra Liv

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.