Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 9 mars 2015

Pysslat lite.

Har målat en ciderflaska vit och pyntat bara lite och så använder jag den som ljusstake.
Blev ganska bra.

Plockade in björkris och grenar med kissekatter som vi kallar dom.Hängde på fjädrar och ägg i milda färger.Plus två stycken harar.Plockade fram tuppen och hönan som jag målat .

Sedan på med stövlarna och upp i skogen och hämtade lite blåbärsris.Och så satte jag i duniga kycklingar.
Även idag har solen lyst från en klarblå himmel.Men det var svalare idag.Fast vi gick en prommis även denna morgon.Lite blåskallt bara.Men vi har kunnat sitta ute på altan och solat en stund och middagen intogs i uterummet.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt pysslat - det är roligt med saker man gör själv.

    SvaraRadera
  2. Jahaja vi närmar ju oss faktiskt påsken, oj vad tiden går fort! Kul att pyssla och hitta på.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.