Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 5 mars 2015

Rosa.

Jaha.Fredag igen.Vem tog den här veckan.Fyllde år i Tisdags och hade barn,barnbarn och barnbarnsbarn här på fika.Lilla Alvin hade lärt sig att gå nu och himmel vilken fart han kunde få upp.
Som tur var hade jag rensat i hyllorna och på en del bord men det blev till att rensa bort ännu mer.
Tänk att en sån här liten kille kan nå så långt och fort går det.Och han lät hela tiden och så är han så glad jämt.
Men det var ju fredagstemat jag skulle skriva om.Inte svårt då rosa är en av mina favoritfärger.
En rosa viva

En rosa Näva.

Pionvallmo

Lejongap


Julros.

Ormrot.

Japanskt Prydnadskörsbär.

Fänrikshjärta

Doftpion.


Sidennattljus

Clematis

Tårtrosen.

Borstnejlika.
Kunde ha lagt ut fler men dom här får räcka.
Vill ni se fler så gör ett besök
Här.
Önskar alla en trevlig helg.
Och så hälsar jag en ny följare välkommen.

18 kommentarer:

  1. Så mycket fint. Ja, det märks att rosa är en favoritfärg. Jag gillar särskilt de varmrosa tonerna som pionvallmon. Läcker!

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Her er det mye fint i rosa. Herlig farge i hagen :)

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott, många fina rosa, pionvallmon är riktigt läcker.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder.
    Snart så får vi njuta av dessa skönheter.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk julros, en riktig ´vill ha´växt. Ha en solig helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Det var mycket fint på en gång! Julrosen är ju fantastisk och jag blev påmind om att jag måste ha löjtnantshjärtan i vår nya rosa rabatt! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder som vanligt! Jag föll speciellt för sidennattljuset - är den lika lättodlad som det gula nattljuset som är närmast ett ogräs? Julrosen är också imponerande!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket fint! Pionvallmon vann nog mitt hjärta denna gång. Trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  9. Många fina rosa blommor hos dig både högt och lågt. Skulle tro att det är en favorit hos dig
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Ljuvligt alltihop! Jag hoppas någon av mina borstnejlikor blir sådär rosa. Den var jättesöt. Ha en fin helg. /kram Anette

    SvaraRadera
  11. Även om jag inte tillhör de rosa fanatikerna, måste jag medge att det är fint.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  12. Men vad mycket vackert det finns i rosa!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  13. Haha, man blir ju alldeles upprymd av de där små barnen!
    Fina växter i rosa du har, fint mönster på den där sidennattljuset.
    Idag har mina aurikelfrön grott, det är första gången jag testar att så dem!
    /Anette

    SvaraRadera
  14. Busknellik skal jeg så i år. Du har mange fine rosa.

    SvaraRadera
  15. Nesten alt i hagen kan jo være rosa! Mye vakkert her...

    SvaraRadera
  16. Åååå så läckert! Särskilt den rosa Klematisen den är helt rätt rosa färg.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Vilka fina rosa "balklänningar! Den med julrosen hade jag gärna kopierat, ramat in och haft på väggen! Så underbar!
    /Anja

    SvaraRadera
  18. Så många vackra rosa blommor! Julrosen är helt underbar!
    Ha en fin helg!
    Margot

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.