Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 1 mars 2015

Vårtecken.

Nu så behöver dom bara en solig och fin dag så öppnar sig de små solarna.
Vintergäck.

Och en kort stund trodde jag att det skulle ske idag.Men snart var det över .Solen försvann bakom molnen igen.Men jag fångade glimten på bild.
Det blåser hårda iskalla vindar här idag.

Och Snödropparna lyser så vackert mot allt det svarta och bruna i rabatten.Dom har förökat sig fint här .Fler tuvor  bakom denna.Ska nog passa på och dela och sätta ut dom på fler ställen.
Och så är vi inne i mars.Februari bara försvann.Blir det bara lite varmare så kan man börja städa i trädgården så sakta.


2 kommentarer:

  1. Det ser ut som här ungefär. Igår såg vi solen. Idag blåser det och snöar. Men våren är på väg ändå. / Britt

    SvaraRadera
  2. Jag tog in en liten "bukett" med Vintergäck igår. Väl inne slår de ut på ett litet kick. Sprider dessutom honungsdoft!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.