Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 22 april 2015

Alltså nu är det gött att leva

Varje dag nu så ser jag nya växter poppa upp när jag går min dagliga rond i trädgården.
Bollvivan tex.

Hyacinterna som fick ett nytt liv efter jul.Kommer troget år efter år.

Och likaså dom små låga Påsliljorna som man köper i kruka Plötsligt en dag så är dom där igen men nu ute.

Stjärnmagnolian var modig och slängde vintertäcket.Underbara blommor.

Och vid Magnolians fot lyser det mer vitt.Bollviva.

I år fick jag se dom blomma förra året blev dom rådjursmat.GRRRR

Dom rent vita är lika fina dom.

Tog ett tag ute även i går.Fast först städade jag badrummet och även lilla toan.
I kväll kommer M och T för att hämta alla mina hostor.Dom kanske får ha dom ifred för sniglar där i skogen.Och jag får mindre jobb.Måste tänka på att jag ska orka .

4 kommentarer:

  1. Det är hur underbart som helst att strosa runt i trädgården och upptäcka nya grödor.

    Inte roligt med rådjur och mördarsniglar - de förstör lite av glädjen med trädgård.

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det verkligen gött att leva!
    Vilka fina vårbilder du visar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det som bäst. / Britt

    SvaraRadera
  4. Nu växer det så det knakar. Man kan till och med se skillnad från morgon till kväll.
    Vivor kommer att bli min nästa satsning här.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.