Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 7 april 2015

Äntligen väder för trädgårdsjobb.

Äntligen har jag kommit igång med att städa upp ute.Idag har det ju varit helt underbart väder.Och resten av veckan skulle ju bli ännu finare.
Här har jag planer på att sätta upp en spalje  av armeringsmatta och stolpar den ska bli ganska lång minst 3 m.så jag slipper se grannens Komposthögar.På vintern så hoppar Rådjuren in till oss den vägen så sen måste dom välja en annan väg.
Som ni ser så måste jag sätta upp skydd för en massa olika växter för i vinter har dom varit på massor.




Här har jag plockat fram lite krukor som innehåller Rosa Pärlhyacinter och fyllda Vitsippor.I korgen fullt med små penseeplantor som jag hittat lite här och där.

Har tvättat hyllan och sedan tagit ut dom här krukorna från växthuset.Det är ju Perenner så dom ska ju tåla lite frost.Kan ju lägga över väv också om det blir riktigt kallt.
Nu kan jag ju gå där inne igen.

Mina julrorosor blommar så fint.

Och Förgätmig ej har fått fart.

Snart så kan jag göra en Rabarberpaj och bjuda maken på.

Fick svar på röntgen i dag. Mina leder var friska och fina så det var inte det felet som tur var.
Ska ringa Arbetsterapin och höra om dom kan prova ut något stöd åt mig.Handen har ju börjat svullna så jag vet inte om det går.Men jag provar där först annars får det bli en ny läkartid
Inte så lätt att jobba ute när det gör så attans ont ibland.

4 kommentarer:

  1. Vilken snygg hylla! Den ska jag komma ihåg till framtida projekt :-)
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag gillade också hyllan - precis min stil!
    Visst är det underbart att det äntligen har blivit så pass bra vårväder att man kan vara ute utan att bli så kall att man blir en isstod!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Ja det har varit härliga dagar nu ett tag. Snygg hylla!
    Ha det gott och hoppas handen blir bättre!

    SvaraRadera
  4. Visst är det ljuvligt inspirerande att få dona i trädgården och få det fint! Vilken snygg hylla!
    Ha det supergott!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.