Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 15 april 2015

Fått hjälp.

Äntligen har jag fått hjälp för min onda hand.Har inflammation i tummens sträcksena så jag har fått nya tabletter och ett stöd utprovat för min hand som ska sitta på i 3 veckor dag som natt.
Blir till att hålla sig lugn nu och inte hålla på i trädgården utan ge det här en chans att läka.
Blir inte lätt för till helgen kommer jag få hemkört massor med jord och Armeringsmatta som jag ska göra spalje av.
Ja ja det ligger ju kvar.

Vilken ljuvlig färg den har Jeffersonia dubia

Blev allt lite kär i den.

Och jippie den röda Kejsarkronan har knopp.



Kommer bli så fint.
Tyvärr så blir det inga blommor i de andra som jag har.Får väl ge dom ännu mer godis så dom orkar sätta knopp till nästa år.

4 kommentarer:

  1. Ja du, att vara handikappad så här på våren, det är inte lätt!
    Fast å andra sidan blir man handikappad i trädgården om man inte är det tidigare. Har just varit ute en ett par timmar och rensat under rosenspaljén så nu kan jag knappt röra mig!
    Trodde jag skulle hinna klart allt idag, men jag har baksidan kvar under 2 sektioner. Men...klockan är inte mycket och det som är kvar är förhållandevis lättrensat eftersom jag redan tagit det som växte inuti rosorna, så jag tror jag går ut en stund till nu.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Trist med handen. Men du kan njuta med ögonen iallafall. Vilken söt vit. / Britt

    SvaraRadera
  3. När jag skrivit förra inlägget reste jag mig direkt och förberedde mig på att gå ut - då upptäckte jag att det regnade! Och SÅ kul att jag går ut och jobbar i regn, det tycker jag inte trädgårdspysslandet är!! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Ja du Gunborg! Det är bäst att ta det piano! men, jag förstår om det känns svårt. Lite kanske du kan göra så att du håller uppe humöret?. Den söta jeffersonian är så söt!

    Ha det gott! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.