Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 12 april 2015

Lite som jag är stolt över.

Var tvungen att visa den här .
Garden Orchid Cypripedium

Den är ju så vacker.Två blommor kommer det .Upp kom fyra stänglar varav två har blomma.
LYCKA
Ska plantera ut den senare i vår.
Är så glad att den har överlevt först ute i växthuset och senare i källaren

Och en liten miniros har växt sig stor och blommar där nere.
Även den ska planteras ut sedan.

Och Prunus incisa Kojou-No-Mai kommer att bli underbar i vår så full av blomknoppar 

Acer
Aureum.Japansk Gyllenlönn
De gulgröna bladen och dom rosa höljena runt blir en fin kombination.


Jeffersonia dubia.
Blommar första gången.

Japansk lönn Shaina



Nunneört.
Vit lite lila och svagt gul.
hoppas den kommer sprida sig fint.

Har kommit lite regn i natt och nu så tittar solen fram ,men som det blåser.Man får hålla i hatten om man går ut.

5 kommentarer:

  1. Otroligt vackert! Men så lägger du ner stor möda på att pyssla om dina växter också.

    Hoppas du är bättre i handen!

    SvaraRadera
  2. Så många fina att vara stolt över!!

    SvaraRadera
  3. Väldigt många fina sippor som väcker habegär :-)
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Du har så mycket fint att vara stolt över, i synnerhet din Cypripedium. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Underbara blommor du visar! När jag såg din vita nuinneört, så kom jag att tänka på min lila som jag planterade förra hösten. Måste se om den överlevt.....men jag kommer inte ihåg exakt var jag planterade den!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.