Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 19 april 2015

Nu är det fart på växtligheten.

Här har jag lyckats rädda mina Krolliljor från att bli uppätna av rådjuren.Skit att man ska behöva täcka allting för att få se det blomma.Inte utan att man blir lite less.
Spetsmössorna blommar för fullt i växthuset.Dom är verkligen tacksamma .När den där omgången blommat över så rycker jag bort dom överblommade och snart dyker det upp nya knoppar .Så kan man få dom att blomma hela sommaren.
Kungängsliljorna kommer upp med ödmjukt böjda nackar som rätar ut sig när blomman ska till att slå ut.Dom är fina på att föröka sig.
Vi tog en sväng till M och T för att kolla när de bygger upp sitt växthus.Kommer att bli jättebra.Sedan har dom mer jobb .De har en redskapsbod ligger och väntar på att monteras upp.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att våren går framåt i trädgården. Tack vare att det är rätt kallt, går det rätt långsamt, så man hinner njuta. / Britt

    SvaraRadera
  2. Jag har spetsmössa som marktäckare i trädgården - nu ska jag prova att göra som du - klippa av överblommat - och hoppas på nya blommor.

    På landet har vi viltdjursproblematiken - rådjur, älg, vildsvin och mördarsniglar. Jag har faktiskt gett upp den kampen.

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen vårlikt ut hos dej!
    Tråkigt att behöva täcka allt för rådjuren. Vi har vildkaniner här, men de gör ju bara viss skada.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.