Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 16 april 2015

VÅREN.

Våren är nog på sätt och vis bästa tiden.Allt är så nytt fräscht.Grönskan ljus och lätt i tonen.Sen bara tanken på att man har hela sommaren framför sig är inte så dumt.
Idag har jag fått hem lite vårjobb som jag får överlåta till R för jag kan inte snickra så bra.
Det här ska ju bli spalje.

Och så beställde jag hem ordentligt med gödsel och jord av olika sorter.Detta fick jag hemkört av affären.
Annars det här med våren det betyder att jag går med näsan nära marken så jag inte missar när det kommer upp något nytt.
Så går man där och kollar och försöker komma ihåg vad det är för något som tittar upp.

Blåbärsbuskarna ser ut som att de tänker ge mig lite mer blåbär en förra året då tror jag blommorna frös bort.

I min lilla lund blommar denna nu.
Fritillaria pallidiflora

Stjärnmagnolian försöker bestämma sig om det går att ta av sig vintertäcket.Kanske lite tidigt ?

Årets  första rabarberpaj har jag gjort i dag.Ska vi smaka på sedan till kvällen.
Vivorna börjar lysa upp i rabatterna.


Och den här busken som jag försökte hitta namnet på i min pärm men hittade det inte.
Fina rosa små klockor och klasar på grenarna.
Mitt vårpyssel som kommer räcka länge i år .
Vill ni ser fler tolkningar av våren så gör ett besök
HÄR

Önskar er en solig fin helg.

12 kommentarer:

  1. Så härligt med vår! :) Det har kommit rätt långt hos dig, växtligheten. Har du redan skördat rabarber? Pajen såg mycket god ut. ;)
    Njut vårdagarna med trädgårdsarbete!

    SvaraRadera
  2. Ja minsann du har mycket vår hos dig hoppas verkligen inte frosten tar dina fina blåbärsblommor. det är så gott att få plocka dom. Vad skönt att du fått hjälp med din hand hoppas det hjälper.
    Ha en fin och skön helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Rabarberpaj och blåbärsblom, låter nästan som sommar. Våren har kommit långt hos dig. Trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
  4. Fin beskrivning av vår. Och litet ovanlig, med jordpåsar och paj, / Britt

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med vår och du har redan så många vackra blommor. Hos mig är det lite glesare, Taberg ligger rätt högt och det har varit kallt. Just nu snöar det, stooora blaffor ... Hoppas du får mycket blåbär. Vi satte två buskar förra våren och fick så mycket att vi kunde smaka i alla fall. I vinter har haren varit och knipsat nästan alla grenar på den ena busken. Inte roligt alls. Vi trodde inte att de brydde sig om bärbuskar men blåbär är väl annorlunda. Och så god rabarberpajen ser ut. Mums!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga vårbilder, armeringsnät för spaljé, jord som skall ut i rabatterna, jättefina blommor som redan kommit långt och så rabarberpaj på toppen till allt, helt underbart. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Perfekt med hemkörning av alla de säckarna.
    Rabarberpaj blir det i helgen. Får nog vänta till söndag.
    Mina Fritillaria pallidiflora har kommit upp några centimeter bara.
    Ha en skön helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Många fina vårfotografier du visar! Åh, så gott med rabarberpaj. Jag hoppas att min planta jag fick av grannen i höstas tar sig här i vår. Fin fredagskväll till dig!

    SvaraRadera
  9. Åhhh, våren är underbar med alla sina blommor, trots vädernycker.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  10. Åh, va sugen jag blev på rabarberpaj nu :-) Härliga vårbilder!
    Trevlig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt njutbara bilder på vårens ankomst.
    Och rabarberpajen blir jag så sugen på.
    Här syns inte rabarberplantan ännu.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  12. Snille blåbærbusker, vakker Fritillaria, og den paien ser virkelig god ut!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.