Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 1 maj 2015

1 Maj.

Temat 1 Maj får bli med den här fina buketten med rosor som jag fick av maken igår.Rosa rosor min favoritfärg.
Vi hade 53 årig förlovningsdag i går därav rosorna.

Fick en akuttid hos läkare igår för kände att jag inte skulle klara hela helgen utan starkare smärtstillande tabletter.
Och så fick jag även veta  att det där skulle nog inte bli bra utan att det behövde opereras.Så han skickade iväg en remiss.
Och så fick jag en cortisonspruta där i min stackars tumme.Uj uj så jäkla ont den sprutan gjorde.Blev alldeles svettig .Men vilken läkare att vara noga .Han plockade fram en bok och läste om min åkomma.Hoppas nu att det inte tar alltför lång tid innan jag får komma till sjukhuset.Tyvärr så kan det bli så att även den här sommaren bli förstörd för mig.Tredje på raken då dom två före hade jag ju nickeleksemet att tampas med.


Ljuvliga rosa rosor.
Det här är den sista temat före sommaren sedan blir det ju inget förrän till hösten
Men gå in
HÄR

Där kan du läsa mer.

8 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen fina rosor du fick! Så ljuvlig färg... Hoppas att det blir bra och du slipper värk.
    Önskar dig en fin vårhelg! Eva

    SvaraRadera
  2. Så gulligt att han tänker på blommor efter 53 år. Grattis till er båda!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så rart med denna bukett. Hoppas innehållet i sprutan tar och det verkligen blir bättre för dig.
    Ståtlig växt på "headern".
    Trevlig helg!
    /Anette


    SvaraRadera
  4. Så fin den gula liljan är mot ert gula hus! Hoppas värken ger med sig och glad vår! /Lotta

    SvaraRadera
  5. härligt att ha en så omtänksam man. Vackra rosor du fått, de kan man bli glad över. Tur att din läkare är noggrann så du kanske kan få det bättre med din hand det är inte kul att gå och ha ont.
    Krya på dig och ha det så gott du kan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Så jobbigt för dig! Men, tänk om du får operationstiden snart och hinner bli fff redan till juli?! Håller tummarna för dig!
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Finfina rosor som "plåster". Hoppas du inte får vänta för länge och att det kan bli bättre. / Britt

    SvaraRadera
  8. Så fina rosor:) Hoppas du blir bra i handen snart med lite hjälp. Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.