Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 21 maj 2015

Äntligen sol och lite varmare

Var ut och jobbade idag.Solen sken och det dröjde till sena eftermiddagen innan molnen började täcka himlen.
Jag gillar verkligen Sockblommans blad .Dom är ju vackrare en blomman.

Och så det Japanska prydnad körsbärs trädet.Rosa fyllda blommor mot rödbruna blad kan inte bli vackrare.

Och lönnar det är ett träd som jag skulle kunna ha massor av.Har tre som är planterade i rabatter.Och så har jag fyra stycken som står i kruka.

Ett par dar till så slår dom ut.

Samma med den här.

Två av Lönnarna som står i krukor.


Hittade några Tulpaner till som Rådjuren missat.
Ser ut att bli en dag i trädgården ,Solen skiner från en blå himmel.Ska med R :s hjälp kantskära en rabatt.Och så finns det hur många Scillablad  som helst som ska rensas bort.
Hå håja ja bara jobb för en trädgårdsnörd.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig angående sockblomman. Det exemplar du har är dessutom extra bulligt och fint.
    Igår växlade vädret från regn till sol många ggr om. Det ser ut att bli liknande väder idag. / Britt

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en skön dag i trädgården!
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.