Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 24 maj 2015

Blev ingen klänning

Vilken härlig Pingstdag soligt varmt.Flera timmar på altanen så nu svider det lite i näsa och kinder
Läste ut en bok där i solen.
I går gick jag ner för att ev.köpa en så snygg klänning som jag sett i en affär.
Men det var stängt i just den så då gick jag och kollade vad de sålde på torget .Blev två pelargoner med hem istället för klänning.
Tar en tur på stan i morgon och kollar om den finns i min storlek.
Ska ju åka till Stockholm och gå på studentfest i Juni.Då är det dags för vårt yngsta barnbarn att ta studenten.




Har räknat att det är knopp i fyra av mina Krolliljor.Dom är vita.
Väntar spänt på att dom ska slå ut.

Paradisträdet är så fullt av blommor nu så det är helt rosa.Tänk så vackert det är med dessa prydnadsträd som blir så fina under en kort tid.Hoppas ni har haft en lika fin Pingsthelg som vi.

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas du hittar en klänning, för på en sådan dag vill man känna sig fin. / Britt

    SvaraRadera
  2. Härligt med allt som växer och blommar i trädgården och det är ju likadant med barnbarn, dom växer också. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Hoppas dom har klänningen i din storlek, det vore ju trist om en sån sak skulle sätta P för nått som man önskar sig!
    Själv får jag nog bo i tält närmaste tiden. Magen är helt uppsvullen, plus att jag dessutom har bandage och påse...så det är tur att man inte är så petnoga med vad man har på sig så här på landet. Just nu är det bara en blus och jättestora tights som gäller. *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.