Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 27 maj 2015

Det blommar och blommar.

Är riktigt vackert nu uppe i det där hörnet.Färgerna klarare och starkare mot vad bilden visar.

Snart slår dom ut  knopparna på Azalean.

Nu har jag hittat en ny plats till Kamelian Och framför står Begonian som var så maffig och vacker förra året.Ser ut att bli lika fin i år.
Löjtnanshjärta och sockblomman trivs bra där.

Klockhyacinter.

Blomsterkornellen gör verkligen sitt namn rättvisa.

Ännu en tulpan som rådjuren inte hittat.

Och nu så blommar både den här blå Och-

den vita klematisen.Har inga namn på dom tyvärr.

Silverbuske och Paradisträd bilar en fin vy.

Och under körsbärsträdet är det fint nu.
Har börjat rensa ogräs.Och så lägger jag på Gödsel vartefter som jag blir klar.
Men det seglade upp svarta moln och började stänka så jag får fortsätta i morgon.

4 kommentarer:

  1. Så härligt det blommar hos dig! Gillar särskilt den busiga blomsterkornellen som inte alls vill hålla sig innanför saketet.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Mmmm så fin blomning. snyggt med berg i dagen. / Britt

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder från din blommande trädgård!
    Hur mår lilla "framtassen"? Bättre nu?

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket vackert, men blir bara glad av att se allt det fina. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.