Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 13 maj 2015

Pelargoner

Fick en paket i brevlådan i går.Med Pelargoner.Härligt.Har köpt hos ERA Garden.Alla var jättefina.
Har köpt av dom förut och alltid blivit nöjd med vad som kommit.
Även fröer till vild pelargoner.
Hade en period då jag började samla på vildisar.
Ångrar så att jag inte sparade dom som var lite ovanliga.Men gjort är gjort bara att bita ihop och börja om på ny kula.


Det här är vad som fanns i paketet.
Australian Pink Rambler.
Bornholm.
ERAs Viktoria.
Excalibur.( en favorit så fina blad.)
Madam Fournier.
Minstrel Boy.
P.cucullatum ssp strigifolium Lila.
P.cucullatum ssp tabulare.
princess Virginia.
Nu har jag en fin början på en ny samling.
Vi har fått 20mm regn i natt så nu klarar vi oss ett bra tag.Och det blåser som bara den ute.Tror det kommer mer regn för det börjar komma mörka moln nu.









3 kommentarer:

  1. Man blir glad när växter man beställt har bra kvalitet, det är ju litet av ett vågspel. Dom ser i alla fall fina ut och tar sig säkert bra under sommaren. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Så mycket roliga sorter. Jag har också handlat av dom, fast på trädgårdsmässan. Men vildpelargoner är väl litet svårare att övervintra? / Britt

    SvaraRadera
  3. Har också beställt av dom , fast inte i år. Pelargoner är svårt att INTE börja samla på :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.