Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 9 maj 2015

Klart med spalje.

Man får vara tacksam för att det blir några Tulpaner kvar efter att Rådjuren varit in och haft party i min trädgård.

I går blev R klar med spaljen som jag beställt av honom.Det blev jättebra jag är så nöjd.Nu har jag planterat Vindruva ,Klängros, och en klematis.Hoppas nu att växterna ska trivas och växa till sej bra.Hade tänkt att sätta ett Blåregn där också men det hamnade i en stor kruka så länge.Och med en av de nya svarta spaljerna som jag köpt.


Här några till Tulpaner som klarat sig.Men bredvid skulle det ha blommat röda som jag satte i höstas.Men där hade odjuren lyckats komma in i det som jag satt som skydd.Attan så sur jag blev.
Nu hoppas jag att dom tar en väg i till grannen då spaljen sitter där dom brukar hoppa över staketet som går där.Och till vintern ska jag sätta upp bra skydd.
I dag så är det en vilodag då allt grävande gjorde att min hand började värka som bara attan.

3 kommentarer:

  1. Är själv väldigt glad i armeringsjärn och mattor. Det passar så bra in i trädgården och är relativt lätt att arbeta med. Oj, jag höll på att glömma att säga att det blev hur läckert som helst och dina växter kommer att stortrivas. Jaghoppas däremot för din skull att Rådjuren trivs desto sämre hos dig nu.
    Ha en riktigt skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Trist att de ska vara så glupska. De är ju egentligen jättefina att titta på. Nu tycker man det skulle finnas tillräckligt med mat utanför trädgårdarna. / Britt

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra polkagrisar!!!

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.