Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 31 maj 2015

Mors dag började med sol.

Men sedan ,mörka moln.Får glädja mig med lite blombilder.
Som den här Primulan.
Primula sieboldii alba

Sockblomma som jag satte förra året.Lila blommor.Snyggt.

Camassia.Står en annan sort bakom med mörkare blå blommor.
Camassia Cusickii
Camassia Quamash (esculenta)

Vårtörel

Och så börjar alla fina Aklejor visa sig.

Sugreva.
I går var det en regnig dag vi fick 21mm
Och det syns i rabatterna det är så grönt och frodigt.Förra året hade vi ju jättelite regn så allt blommade över fort och såg sen bara skräpigt ut

Såg att Anja undrade hur det stod till med framtassen.Jo tack det blir bara bättre och bättre om jag bara kan låta bli tunga saker
Sprutan med Cortison gjorde underverk.

2 kommentarer:

  1. Vilken gullig primula. Ser att du också har en cammasia. Finns tydligen många sorter av den med. Här är det soligt, men blåsigt och rätt kallt. / Britt

    SvaraRadera
  2. så fint det blommar hos dig. Hos mig är det så kallt att inte en en del vivor har öppnat knopparna än.
    Jag väntar till exempel på att den vita praktvivan ska slå ut.

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.