Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 4 maj 2015

Månadsbild nr 1

Tror jag ska ta månadsbilder på den här rabatten.Börjar med en bild nu fjärde Maj.Fortsätter med några bilder på det som växer här.
Så fort min hand blir bättre så ska jag kantskära .Nu ser det inte bra ut.

På mitten ungefär har jag dom här Hyacinterna och bakom dom en Julros.Tror den heter Klockjulros.Bredvid den till höger är en Vallmo.

Här i slutet på rabatten har jag alla dom andra Julrosorna.Och den där gula vivan som jag gillar tillsammans med lila Bollviva.En fin kombo.

I börja på rabatten har jag satt krukan med Den gyllenbladiga Lönnen.Bakom den till vänster kommer en Kransveronika som blir stor.

Har satt mina rostig stöd från Mässan här.Passade så bra.

Och allra först i rabatten står en ståtlig Kejsarkrona.Knopparna kommer slå ut snart.

I går var vi till Stigtomta och hälsade på vårt äldsta barnbarn Pontus.
Han och Sandra blev föräldrar till vårt andra barnbarnsbarn William för ca två månader sedan.
Vi har väntat med att besöka dom för dom hade en första besvärlig tid med kolik för den lilla.
Men nu börjar det släppa.Han var så fin den lilla men tror ni jag kom ihåg att ta med kameran.
Hade med täcket som jag gjort och dom blev så glada för det.Kändes bra.

3 kommentarer:

  1. Nästa gång får du inte vara så glömsk! vi vill ju se den pyttelilla på bild!!
    tänk jag har aldrig haft en Kejsarkrona. Varken här eller i Stockholm. Vet inte om jag inte gillat dom tidigare eller vad det är för fel. Dom är ju tydligen bra på att med lukten skrämma bort möss och dylikt, så jag funderar på att skaffa några. Speciellt efter det att Rolle frågade mig vad det var för otroligt tjusigt som blommade i en rabatt vi åkte förbi.....!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Det är kul att följa en del av trädgården under årets gång. När jag gör det så ser jag så mycket lättare vad jag tycker är bra OCH mindre bra. Vilket både kan vara positivt OCH negativt... Det ska bli kul å följa din rabatt :)

    SvaraRadera
  3. Det är nog inte så dumt att ta bilder från rabatterna vid olika tidpunkt.
    Undrar om inte någon annan redan fotograferat den senaste. Men det är klart att man vill ha egna bilder. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.