Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 13 juni 2015

Altanhäng.

Min födelsedagsblomma som jag fick av min syster förra året.Jag hade tänkt att visa henne
den  när dom kom och hälsade på.Men nu blir det inte så.
Hon har blivit flyttad från intensiven och ligger nu på hjärtavdelning.Hon andas själv nu också.Hennes son och jag ringer varandra och han berättar hur det går.

Många Fjällbrudar i år.

Första Dagliljan utslagen.En gammal sort som fanns här hos en granne och som jag fick en bit av. 

Viola cornuta Alba Minor.
Ny för i år. Hoppas den sprider sig.


Namnlös Iris. Har några vita på gång men först om några dagar.
Sitter ute på altanen och läser eller virkar.
Och så tittar jag på hur Talgoxen jobbar med att mata sina ungar.Ut och in i holken.I en annan holk bor Flugsnapparen Även där är det ett evigt matande.
Kul att kolla dom små liven.

1 kommentar:

  1. Som du skriver; "Det är tur att man inte vet vad som väntar!"
    När man som jag är dålig just nu, så har man en viss förmåga att bara koncentrera sig på det som händer en själv. Men...det är ju så att tråkiga, trist och t.o.m. tragiska händelser sker precis överallt och ibland för dom man minst anar ska råka ut för något. Det är hemskt.....
    STOR KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.