Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 4 juni 2015

Äntligen sol och värme.

Gissa vad jag ska göra i morgon.Just det, plantera.Dom här kom idag dom sista av det som jag beställt på nätet.Alla såg bra ut.
Passade bra då jag har rensat undan en massa ogräs idag så det finns fria ytor att plantera dessa på. 

En Saxifagra med jättesöta blommor
Saxifagra granulata Plena.




En Lunddocka

Vitsippa .
Anemone nemorosa Green Fingers.

Dagen har varit underbar då det ju äntligen blev lite värme.Synd bara att det ska blåsa så förbenat hela tiden.
Så svårt att fotografera när vinden kastar växterna hit och dit hela tiden.
Hoppas ni med har fint väder idag.

4 kommentarer:

  1. Åh, så härligt men nyanlända plantor!
    Bli inte ledsen om lunddockan vissnar ner tidigt på säsongen. Det blev jag nämligen helt i onödan, visade sig på våren året efter. Som ung orkar lunddockan inte hålla sig vaken hela säsongen, så att säga. Men som vuxen är den jättefin en bra bit in på hösten.
    Lycka till och ha en bra planteringsdag. Jag är också ledig i morgon och ska bara kramas med min trädgård hela dagen efter en vecka i Stockholm.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera
  2. Hejsan Gunborg!
    Jasså, sol och värme??? Bor vi i samma land??? Snart är det nog dags för mig att bli klimatflykting till östkusten el.dyl. ;-)!
    Så roligt att ha fått nytt att plantera. Själv har jag skolat om lite roliga och ovanliga alpiner plus annat.

    Ha en fin dag!/Anja

    SvaraRadera
  3. Å så mycket fint och spännande att plantera. Vi har också haft sommar idag, +20 och solsken och VARMT, fast fortfarande blåsigt. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  4. Vilken fin saxifraga - ser nästan ut som en pelargon på blommorna. Är det från Specialplantz du har handlat?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.