Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 8 juni 2015

Är ni också trötta på blåsten.

Inte klokt så grönt och frodigt det är nu.Kransveronikan där bakom krukan med lönnen har inte nått sin fulla höjd ännu ,men snart så.Kommer bli fint med dom ljuslila blommorna mot den gulbladiga lönnen.
Ja igår så blåste det som attan här.Man får bära krukor ut och in hela tiden.
Blir så trött på det.

Och Gullregnet blommar fint

I växthuset ser det nu ut som jag hade tänkt mig.Nästan bara pelargoner där inne.

Alla blommar och växer så bra.

Petunian har fått komma ut på sommarlov.Dom klär varandra mycket bra.

Har vart på stan idag och fixat nytt idekort.Mitt går ut i Augusti.Lika bra att vara ute i god tid.
Nya foton och bank kostade mig 600kr tillsammans.Tur man inte behöver skaffa nytt så ofta.

4 kommentarer:

  1. Usch, mitt jättegamla gullregn verkar snart ge upp... Blommar mindre och mindre för varje år. Suck.

    SvaraRadera
  2. Ja, usch så trött man är på denna blåst! Men som du säger så är det väldigt grönt och frodigt. Härligt att ditt gullregn blommar, våra har inte kommit igång ännu./ Titti

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert träd!!! Och så härligt växthuset ser ut. Stort! Hur många kvadrat är det?

    Nu har jag gått och tänkt på dina squashplantor som du skulle sätta ut i onsdags. Hur gick det? Jag hoppas att de har klarat sig i stormbyarna. Eller är det bara hos mig det har blåst?

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Jag är urtrött på blåsten. I växthuset ser det dock lugnt och skönt ut. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.