Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 30 juni 2015

Nu börjar det kännas lite bättre.

Idag har vi varit till Fyrudden i Gryts skärgård.Vi hade sällskap av R: s syster och bror.Och  vi åt  Abborrfiler till middag.Oj så gott.Brodern bjöd oss på det goda.Det är så vackert där ute Med havet utanför och massor med fina båtar.Det var grått och mulet när vi åkte hemifrån och en bit utanför Valdemarsvik lättade molnen och solen kom fram.Så det blev en jättefin dag.
Innan vi åkte fick jag ett brev från sjukhuset om att jag skulle få en tid inom 6 veckor för operation av min handled.
Det var glädjande nyheter.
Sorgen efter min syster kommer ju att vara kvar länge,men känns ända bättre nu .Torsdag nästa vecka är hennes begravning.
Kommer att kännas bättre sedan.


Och det här piggade också upp min dag.Mina frösådda vita Krolliljor börjar blomma nu efter 5 år .

Blir fler om några dagar.

Har för mig att detta är en Buskrossling.Kan det stämma tror ni?
Bladen har fin ton dom nya som kommer nu.

Och i växthuset trivs denna Hibiscus.Och alla Pelargoner där inne är jättefina just nu.
Ja så är jag då tillbaka efter ett par veckors stopp.
Jag känner mig gladare nu .Hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.