Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 1 juni 2015

Regn och sol om vart annat.

Någon blå har jag inte köpt .Det skulle vara röda och så vita.Men den här blå är ju jättevacker.

Den gula Azalean står i sin fagraste blomning.



Och denna lilla Rododendron tyckte om att bli flyttad blommar så vackert.

Önskar den här hostan kunde behålla den här vackra färgen på sina blad.Men dom blir mer gröna sedan.

Rosaröd Rododendron med stora bollar med blommor.

Bakom står en ljust rosa Rododendron.Båda lika vackra.
Nu har vi fått en massa regn igen.Nu kan du där uppe stänga kran ett tag och släppa fram lite värme istället.Och du den här eviga blåsten klarar vi oss utan.tackar på förhand.

3 kommentarer:

  1. Jag tror att din bön om vindarna hörsammades! Amen!!
    Den där gamla hostan har jag oxå! Det ser i varje fall ut som den. Blir stor och blir definitivt grön senare. D. Det visar sig ;)

    Dock har jag noterat att den behåller mer varigierade blad om de står skuggigt... eller var det soligt? Kommer inte ihåg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färg på din rhododendron. Vår har inte börjat blomma ännu, den håller hårt i sina knoppar i år, men jag förstår den, fy så kallt och ruggigt det är:-(

    SvaraRadera
  3. Även om inte anemonen blev den färg du tänkt, är den väldigt fin. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.