Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 10 juni 2015

Tur man inte vet vad som väntar

Telefon ringer sent på kvällen.Det är min systerson som ringer för att berätta att hans mamma min syster ligger på intensiven .Hon har först fått en hjärtinfarkt och dom gör en operation med ballong.Och då måste dom spruta in blodför tunnande och det var inte bra för min syster hade en blödning i hjärnan för ett antal år sedan.Så vad händer jo hon får en ny blödning och den här gången var det en stor som sitter djupt i hjärnan .Knappt något hopp om att hon ska vakna och gör hon det så är det inte min syster längre.Jag och R har varit dit och tagit farväl av henne.Och kramat om hennes man och hennes tre söner.Nu väntar en tuff tid för dom innan dom får veta hur det går.Men läkaren gav oss just inget hopp utan sa att vi skulle förbereda oss på slutet.
Så det är tur att man inte kan se in i framtiden.

5 kommentarer:

  1. Så tråkigt! Tur att man inte vet vad som kan hända som sagt. / Britt

    SvaraRadera
  2. Det är hemskt - livet kan vara fruktansvärt jobbigt, när ens kära får en allvarlig sjukdom.

    SvaraRadera
  3. Hvor er det synd for jer alle! Det gør mig så ondt
    Venlige hilsner Vibeke

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt, men så är ju livet. Min syster dog förra året i februari i ALS. Hon var sjuk i ca 10 år så det kom ju inte så plötsligt, vi visste ju utgången på den sjukdomen.Carita

    SvaraRadera
  5. Låter hemskt! Jobbigt för de närmaste! Som sagt...tur vi inte vet vad som väntar oss...
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.