Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 5 juli 2015

Dop i Kyrkan.

Så var det dags för det andra barnbarnsbarnet att få sitt namn.Han döptes till William.
Två mycket stolta och glada föräldrar.




Innan själva dopet sade prästen att alla barn som ville fick komma fram för att kunna se hur själva dopet går till.


Småttingarna var nog mer intresserade av att prata med Pontus och Sandra.

Här var det klart och Prästen lyfter upp William för att visa honom kyrkan han nu tillhör.William sa inte ett pip under hela dopet utan såg mest förundrad ut.

Här har även vårt andra barnbarnsbarn hittat fram och upp i famnen på Pontus.





Här sitter lilla Alvin i knät på sin farfar och spelar piano för oss.Han hammrade inte utan klinkade lite lagom .

Sedan när det var dags för presentöppning så fick alla barn komma fram och turas om att öppna paketen.Det var populärt.

Dom hade lyckats pricka in årets varmaste dag för dopet.Bra bit över 30 grader. och ingen vind.Inne i kyrkan gick det ju bra men sedan i församlingshemmet  då blev det varm.
Efter dopet följde sonen med familj med hem till oss.Senare skulle dom på 30 årskalas i Stigtomta.
Jag ska tala om att hemma var det varmt .Vi var helt slut sedan på kvällen.

1 kommentar:

  1. I kyrkor brukar det vara svalt. vilket i mitt fall skulle betyda en enda anledning för att gå in där. Ja, jo - om det var dop, bröllop eller begravning skulle jag naturligtvis göra det! Men annars är jag en stenhård ateist!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.