Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 21 juli 2015

I mitt växthus.

Där blommar den här härliga Hibiskusen.Den verkar trivas där inne tillsammans med mina Pelargoner.Synd bara att blommorna står sig så kort tid.Fast å andra sidan så öppnar sig nya knoppar ofta.

Blomman är mycket vacker med krämgula sträck och fläckar i det röda.Ingen blomma är lik den andra.

Utanför växthuset står den här NävVart är vår sommar?Inte hos oss i alla fall.an i en kruka.Börja sin fina blomperiod nu.
Och så har vi fått regn idag igen.Och så kallt det är.Går och fryser inomhus.

1 kommentar:

  1. Samma väder här. Växter jag brukar ha ute, får stå kvar i växthuset. Det syns ju tydligt, att det är en bättre miljö för dem. Fin hibiscus. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.