Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 16 juli 2015

Jaha så var den dagen förstörd.

R berättade att han skrämde bort ett Rådjur i morse när han kom ner till frukost.Jag var ut och kollade hur mycket skada det gjort och såg att två av rosbuskarna med gula rosor hade haft besök.Fanns bara någon enda knopp kvar och en utslagen.
Men sedan idag då jag gick runt med kameran då fick jag se att den rosenbusken som var allra finast i år en Gallicaros med röd/vita blommar var helt rensad på knoppar utslagna rosor och även en massa blad.
Dessa attans odjur att man inte ska kunna få ha något ifred.Nu ska det bli ett villtnät inköpt och uppsatt där dom kommer in från skogen.
Hoppas sen att det hjälper till att mota dom en del . 
Nu blommar Lavendeln.Bredvid står ett vitt stånd av Purpurklätt.Snyggt tillsammans.

En storväxt näva.

Halvfylld lilja.
White Kiss.

Gentiana 

Himmelsblå Riddarsporrar.
Skönt nu fick jag skriva av mig lite ilska.
Och jag har en till rosenbuske likadan som den Rådjuret mumsade i sig och det räddade R då han jagade bort snylltgästen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.