Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 20 juli 2015

Oj nu blev det tomt.

Tog och pysslade om mina Aurikler i går och till min fasa upptäckte jag att många drabbats av rotlös.
Slängde nästan hälften av dom jag hade fått att överleva vintern  i våras då många hade fått rotlöss redan då.
Och så nu igen blev inte många kvar då jag undersökt alla.
Kommer säkert få slänga fler det brukar kunna sprida sig även om man inte ser några nu så kan de finnas där inne i jordklumpen.

Det här är så tråkigt ,men jag får göra en beställning hos Ray i vår och köpa ett gäng nya.
Vi har som vanligt fått lite regn och idag även åska.Annars har vi klarat oss bra denna sommar.

2 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt! Har aldrig hört talas om såna löss förut, tråkigt att så många plantor drabbats. Själv fick jag sorgmyggor på alla sommarblommor i våras, så det blev klent resultat i år. Sorger och glädjeämnen, så är det med trädgårdslivet./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vad trist. Du som hade så många fina. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.