Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 18 juli 2015

Regn,lite sol,mera regn.

Så här såg himlen ut när jag avslutat min runda i trädgården med kameran.
Efter ca 10 min så hörde jag hur det började regna igen.
Så här har det sett ut många av Juli månads dagar.Men jag slipper springa runt med vattenkannan.
Nu skriver jag om något roligare.Tex. denna lilja.
Spring Pink.
Skulle bli en dubbel men det blev den bara första året.
Men vacker.

En småblommig rosenbuske som har lagt några grenar till vila på grusgården.Grått och rosa blir fint tillsammans.

Klematis Princess Diana

Vit Gräsfibbla har även den blå.

En underbar ros som jag inte vet namnet på.

Vit Astilbe.

Brun Fingerborgsblomma.Gillar den vita smala kanten på bladen.
Tror jag ska köpa frön och så lite nästa vår.
Och så hoppas jag på att jag får vara frisk och kan jobba som jag vill i trädgården.
 Gissar att de flesta av er som brukar läsa och kommentera på min blogg har semester nu,för här händer inte så mycket.
Ibland saknar jag den där känslan då man sa hej då till sina arbetskamrater och knallade hem till 4-5 veckors semester.
Fast å andra sidan så är det inte så dumt att vara ledig alltid.


4 kommentarer:

  1. Jag gillar alla din växter, några av dom har jag också. Jättefint med all blomning som är nu. Och så regnet förstås, det verkar vi få leva med en här sommaren. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Nej, det är inte så dumt att vara ledig hela sommaren. De fyra veckorna då man jobbade gick så rasande fort. Denna sommaren måste ju en del upplevt rätt misslyckad då vädret rätt ofta varit regnigt och kallt. Och då är det ett helt år till nästa semester. Den sista digitalis är fin fast den inte är så färggrann. / Britt

    SvaraRadera
  3. Min semester har precis börjat och jag önskar att den var längre än fem veckor... har sagt ifrån så det har inte blivit mycket gjort idag men det Jo jag vet att fem veckor är bra men... Idag har jag gjort som din Fairy ros. Lagt mig å vilat. Kroppen har sagt ifrån så jag har bara vilat. Jag hoppas att jag piggnar till snart så orken och lusten till trädgården kommer igen. HA en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, särskilt den vita gräsfibblan fastnade jag för. Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.