Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 11 augusti 2015

En barkbit som var en fjäril.

Ännu en Lilja som kommit i blom.Formen men uppböjda blomblad påminner om Krollilja och mönstret om Tigerliljan.Fast den här är mera mörkt gul.

Gallicarosen som Rådjuren tuggade i sig har återhämtat sig och slagit ut och satt nya knoppar.

Den ser riktigt fin ut nu.

När jag gick runt och fotograferad så såg jag något mörkt i ögonvrån och tittade en extra gång för att se vad det var.Såg då det här som ser ut som en barkbit,men så började den röra på sej och fram kom en fjäril.Påfågelsöga.Har aldrig sett att de ser ut så på vingarna när dom fäller ihop dom.Otroligt vackra.

Kul att jag fick den på bild.

3 kommentarer:

  1. De flesta fjärilar har en helt olik avigsida, som bark ungefär. Då ser man inte dem. / Britt

    SvaraRadera
  2. De flesta fjärilar har en helt olik avigsida, som bark ungefär. Då ser man inte dem. / Britt

    SvaraRadera
  3. Gallicarosen är ju grym! En sån skulle jag faktiskt kunna tänka mig även om jag inte direkt samlar på rosor.
    Visst är det väl roligt med alla fjärilar som dykt upp de senaste dagarna. Kan titta på dem hur länge som helst och jaga dem med kameran fast maten står på bordet och kallnar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.