Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 27 augusti 2015

Ett konstverk.

Nog är det en fantastisk  blomma.När man tittar ner i tratten.Så är det ju så vackert .Som ett litet konstverk.
Gentiana occidentalis.
Hade den planterad ute men den trivdes inte där jag satt den.Var på väg att tyna bort.
Så jag tog upp den och satt den i en liten kruka och så in i växthuset.Och där har den repat sig och nu blommar den i den lilla krukan..Jag har verkligen pysslat om den för jag tycker så mycket om den här arten.

En massa prickar och gröna fällt och sedan vitt.Nog är det fint.Den här blå färgen är också en höjdare.
Nu har det mulnat igen hoppas vi får lite mer regn den här gången för fy så torrt det är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.