Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 29 augusti 2015

Föll på grusgården.

Jaha så har jag lyckats ordna så att jag fått ont på fler ställen en min hand.Föll omkull nere på grusgården när jag gick och vattnade.Fastnade med foten i en av mina dekorationer som jag har i en rabatt så när jag tog steget ut i gruset ja då föll jag .Mitt högra knä tog värsta smällen men även armen och höften fick sig en tryckare.Tur att det inte var min vänstra arm som jag hamnade på det hade inte varit kul .Där har jag ju tillräckligt ont innan.Stygnen där ska bort på måndag.

Den vita Sköldpaddsörten Blommar.

Så gör även den vita Drakmyntan.

Strålrudbeckian.

Liljan Black Beauty

Klippstånd.

Klängrosen som jag planterade förra året börjar växa till sig.

Inte mycket kvar av Augusti nu.Sen kommer första höstmånaden.Men den kan nog bli fin den med. Hoppas.


5 kommentarer:

  1. Vet inte om du vill att jag ska skratta eller gråta, men under alla omständigheter: Välkommen till klubben ;-))! Ska vi kalla klubben för Stökiga Tanters Klubb eller Snubblande Nära ;-)??
    Det är nämligen sådant jag "sysslade" med i våras/försommaren. Det "tog" extra bra för att jag slog samma ställe två gånger.
    Hoppas att du inte fick sådana skador som jag - är nämligen inte återställd ännu.

    Fina sensommarblomster hos dig!

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man göra, alltså skrattar jag´. För jag har precis gjort samma sak!
    Jag tog en mycket efterlängtad stående dusch för några dagar sen. Innan så var det sittande som gällde. Sen klev jag ut på ett badlakan, men eftersom jag inte kan böja mig ner så upptäckte jag inte att fötterna fortfarande var lite blöta. Så när jag klev ut i hallen så låg jag helt plötslig vertikalt i luften!
    Visserligen slog jag mig ordentligt - i ryggen framförallt - men jag bröt inget. Och nu har jag lovat tjejerna på VC att inte ramla något mer. :-) Ramlade ju tidigare i våras på grund av läckage, feber och frossa, samt insomningstablett. Då fick jag fick flyga helikopter till Visby lasarett. Så vid en 3:e gång blir det garanterat ett brott!!
    Första dagen kunde jag knappt ta mig in och ut ur bilen, men nu mår jag riktigt bra igen. Så nu gäller det att vara försiktig.
    Men välkomna i "Klumpiga Klubben".....

    SvaraRadera
  3. Hoppas det inte blir något långdraget, utan att du snart blir bra igen! Trädgården klarar sig säkert, men såklart det är ju en del höstarbete som skall göras.

    God bättring!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Tycker så mycket om både skölpaddsört och drakmynta, särskilt de vita och grattis till den fina liljan. Ser inte ut som om du haft en enda liljebagge på besök.
    Krya på dig
    Anette

    SvaraRadera
  5. Stackars dig, olyckor kan ske på ett ögonblick verkar det som. Hoppas den nya skadan inte blir så långvarig. Vackra bilder på fina höstblommor. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.