Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 9 augusti 2015

Ännu är det lite vackra blommor i trädgården.

Här kommer några bilder på Flox som blommar så vackert.Den vita heter David om jag inte minns fel de andra är namnlösa .



En Hortensia som sattes förra året. Men då var den mycket rödare.Kanske den mörknar senare.

Och dom härligt tacksamma Tigerliljorna.Dom är en riktigt fin färgklick.

Ock en mörkrosa Astible.
Tog mig en promenad nu på morgonen.Behöver gå för att försöka glömma smärtan i handen en stund.Hade en vidrig dag i går.Räknar dagarna nu till operation.
Vill knappt gå ut i trädgården då jag ser allt som borde göras.Men det får bli så att jag rensar när det är dags för höststädning.Då ska väl handen vara ok.

2 kommentarer:

  1. Härliga, fina bilder! Det är väl nu som sommaren tycks börja ;-)! Mycket av blomning återstår!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på vackra blommor! MEN...du skriver "ännu" blommar det!?
    Jag tycker att det blommar som allra bästa just nu. Men det kanske beror på att jag har en massa sensommarblommande växter - vilket jag är glad över. Höstflox ÄLSKAR jag, men konstigt nog har jag bara två sorter. en cerise och en lila. Måste nog skaffa mig fler.....Fast jag ska ju minska på perennerabatterna, så det går nog inte. Hmmm!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.