Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 17 augusti 2015

Lite tröst en dag som blev jobbig

Var till Apoteket och köpte den där specialtvålen som man ska tvätta sig med från topp till tå två gånger före operationen på fredag.
Och då passerar jag ju blomsteraffären,kände att jag ville pigga upp mig lite så jag köpte den här Hibiscusen plus en annan blomma till fönstret i köket.
Har en sån där smärtsam och jobbig dag så jag behövde lite tröst.För det är jag värd.
Har stått ut med det här nu sedan slutet av Februari då jag började känna att något var fel.

Nu har jag tre vackra Hibiscusar i växthuset.Dom trivs så bra och blommar och blommar.
Var och hälsade på dottern i går och  då hade vi sådan tur att vårt lilla barnbarnsbarn Alvin var hos sin mormor.Så kul att få träffa honom ibland.Och jag fick den stora äran att ha honom i knät en liten stund.Tänk så lycklig man kan bli av att en lite pojke sträcker upp sina armar och vill komma upp till mig.
Hade köpt med en gräddtårta med jordgubbar för jag visste att han tycker om det.Och han fick sitta och äta själv och det var lycka för honom.


Den här blomman blev det till kökets fönster.Det var ganska tomt där.

2 kommentarer:

  1. Trist. Men lille Alvin kunde pigga upp. / Britt

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra för dig på fredag.

    Det var sorgligt med din syster. Det är svårt att mista nära och kära. Min man dog i slutet av juni i år. Jag söker också tröst bland blommor - det är en lisa för själen att vara i trädgården.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.