Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 24 augusti 2015

Tittut.

Jo jo  den försökte gömma sig den där ensamma rosen.Alla andra är vissna och busken hade blommat klart trodde jag.Men där inne i skugga var det något vitt som min blick drogs till.Så fin .

Och nu kommer den andra omgången av jordgubbar.Älskar att gå och plocka och mumsa i mig .R och jag turas om när de mognar.

Brendas Choice.
Aurikel

Tror att detta är Blue Jean.Men inte säker Någon har slarvat bort namnlappen.

Och har ni sett jag har hasselnötter på Trollhasseln.
Måste vara den milda vintern för det är första gången och jag har haft den i ganska många år. Hänger klasar med två tre stycken nötter runt om i busken .Kul.
Undrar om det var en av de sista varma och solig dagarna i dag.Satt ute på altanen flera timmar.

3 kommentarer:

  1. Viss är det härligt att vi fortfarande kan njuta av solen och värmen. Jag hörda att någon annan också hade fått nötter på sin ormhassel, jag måste gå ut i morgon och kolla om vi fått några. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Vit vacker ros. Och dina fina aurikler har jag beundrat förut. Två omgångar med jordgubbar. Grattis./ Britt

    SvaraRadera
  3. Ja, det är inte klokt vad den milda vintern och den svala våren har bidragit till. ALLT verkar blomma och växa mera. Trevligt! Hoppas det blir likadant i år.....
    Idag har jag faktiskt jobbat en halvtimme i trädgården med att rycka upp ogräs i pallkragar - där Rolle redan rensat! Men han är inte så duktig på det här med ogräs respektive perenner.....men sen var jag helt slut. Orkar ingenting verkar det som!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.