Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 15 augusti 2015

Växthustankar.

Flox i min favoritfärg rosa.
Har suttit i mitt växthus och tittat på mina växter där.Pelargoner och liljor,olika hibiscusar.Det är så vackert och blommar i massor.Skulle nog kunna sitta där hela dagen och bara njuta.
Tänk vad växter gör med oss.Man blir så lugn i sinnet när man sitter där och njuter.
Jag har tänkt en del på min syster som gick bort för en tid sedan.I dag skulle hon ha blivit 73 år.
Precis så var det när vår mor dog hon gick bort i Mars  och skulle ha fyllt 73 i Augusti.
Saknar dom båda.Var så mycket jag velat säga.

Den här lilla sötnosen har jag i kruka i växthuset.Sniglarna hade nästan gjort slut på den när jag fick se hur illa det var.Så jag grävde upp den och satt i kruka och nu har den repat sig fint
Butterfly Kisses.
Passande namn eftersom fjärilar gillar solhattar .

2 kommentarer:

  1. Det är säkert väldigt fint i ditt växthus nu.När man sitter så där i lugn och ro kan saknaden över de som är borta kännas extra jobbig. Man skulle ju så gärna vilja dela med sig av det fina.
    Jag har också några ställen i trädgården som jag hade önskat att min mamma skulle fått se.
    Ibland kan det hjälpa att ha en liten "altarplats" i trädgården med någon blomma som man vet att den man saknar hade tyckt om. Där kanske kan en lyckta stå som man kan tända när man känner för det.Jag har en hel hörna invigd åt mamma.
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. 'Butterfly Kisses' underbart namn på vacker sort. Hoppas den hinner växa till sig till nästa år så den orkar stå emot alla anfall. Här är daggsalvia årets favoritföda förutom en orkidé som slukades intill stjälken på två dar.
    Jag har fem tallkottar liggandes på planteringsbordet till minne av min far som gott bort. Han känns faktiskt mer nära där än vid graven.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.