Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 27 september 2015

Blev en annan bukett .

Gick ut för att plocka en stor bukett med Höstastrar men det satt ju Fjärilar och andra insekter i varje blomma så det hade jag inte hjärta att ta ifrån dom.


Det var ett surrande av stora mått där bland blommorna.Så jag gick på span efter något annat till min bukett och hitta några Rosor  Ormrot och en fylld prästkrage.





Den här rosen stod lite dold men det vita lockade ögat så den fick följa med i min bukett.
Annars är det inte så mycket som blommar just nu.Såg att jag hade Ringblommor som var fina och så naturligtvis  Höstanemoner både ros och vita dom är ju jättefina nu.

3 kommentarer:

  1. De vackraste buketterna kommer från trädgården.
    Jag förstår att du inte kunde plocka några astrar.
    Kanske en annan gång.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. En utebukett med det lille ekstra :)

    SvaraRadera
  3. Så vackert med en höstbukett. Alla fjärilar och humlor och bin har bråttom nu i sista minuten, snart tar maten slut. Dom pssar på nu när vi har soliga dagar. Ha en fin vecka. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.