Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 5 september 2015

Det regnar och jag har börjat städa ur i källaren.

Tänk att några kvistar av Ljung och Vitlysing kan bli så vackert

Den här ljungen har jag inte planterat själv.Den har bara dykt upp där i torvblocken av sig själv.Tycker jag är bra.

Upptäckte här om dagen att nu blommar Skuggliljan.

Den står i en kruka för sniglarna har varit på den hela tiden annars,men i kruka har det fått vara ifred.

Och så tog jag äntligen tag i det här att städa ur i källaren .Det brukar jag ju göra när övervintrarna får komma ut i växthuset,men i våras var handen på gång och jag kunde inte göra så mycket .Jag tänkte att det blir väl tid till det senare och det blev idag.Jag har börjat med att slänga gamla krukor som blivit lite kantstötta och en massa annat som jag inte ville ha kvar.
I morgon ska jag dammsuga och torka golven så är det klart när det börjar bli kallt i växthuset för alla pelargoner som står där nu.
Här började det regna för en stund sedan .får se om det blir lika mycket som sist då vi fick 49 mm.

1 kommentar:

  1. Misunner deg skyggeliljene! Har prøvd flere ganger, men de kommer aldri tilbake.
    Skulle også gjerne hatt litt guts til å rydde i kjelleren. Nytter visst ikke å vente på inspirasjon...

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.