Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 21 september 2015

Flytt av Pelargoner






Så är det gjort.Pelargonerna har intagit vår källare.Hoppas nu att dom kommer att överleva där nere.Börjar bli en del kalla nätter nu så det är skönt att det är klart.
Nu har jag tagit skott av dom som vuxit sig väldigt stora i sommar .Svårt att få plats när dom blir vidlyftiga.Nu ser det väldigt prydligt ut med nymålat golv innan det börjar bli nedskräpat.Får väl försöka städa lite oftare .

3 kommentarer:

  1. Så fint de har det med lyse och allt. Själv har jag fortfarande en stor korg med hängpelargoner ute som jag nog bara tar in och sätter i ett mörkt hörn, men just nu blommar de ju så fantastiskt. Vill njuta så länge det går.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Hm, hos mig har de börjat blomma som galningar igen. Nu börjar skillnaderna i vädret i detta avlånga land visa sig.
    Dina pelargoner har tur med en sådan lyxig vinterförvaring. Mina kommer att hamna i mörkt garage och bara hälften kommer att klara sig.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera
  3. Men herregud, inte är det väl så dags redan!? Jag har inte ens börjat tänka på höst/vinterförvaring, men så har jag endast en tre-fyra växter som ska in i "holken". Det är två stora Agapanthus och så var det nått mer som jag glömt just nu.....
    Tyvärr mår jag inte bra, det forsade ur mig igår och jag hade dessutom lite ont (första gången) och mådde lite illa. Anledningen till det onda var förmodligen att det dom stoppar in i mig hade blivit lite för stort. Ett positivt tecken kanske. Det går en 3-4 dagar och allt verkar gå åt rätt håll, sen blir det ett stort bakslag så igår var jag jättedeppig. Jag ser liksom inget slut på det hela.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.